Jaarstukken 2019
portal

Verkeer, vervoer en waterstaat

Wat heeft het gekost?

Baten en lasten per programma

Exploitatie (bedragen x € 1.000)

Primitieve begroting

Na wijziging

Realisatie

Verschil

Baten

455

150

177

27

Lasten

5.222

5.469

5.749

-280

Resultaat voor bestemming

-4.766

-5.319

-5.572

-253

Mutaties reserves

Baten

471

797

831

34

Lasten

176

176

Totaal mutaties reserves

471

621

655

34

Resultaat na bestemming

-4.295

-4.698

-4.917

-219

Verschillenanalyse

2.

Verkeer, vervoer en waterstaat

0.10 Mutaties reserves -
Hogere afschrijvingslasten voor de plankosten en voorbereiding A15/A12

34.000

V

I

2. Verkeer en vervoer - Doorbelastingen
Op het programma verkeer en vervoer en waterstaat is in 2019 een nadeel van € 220.000 gerealiseerd ten opzichte van de begroting op interne doorbelastingen en salarissen. Wij lichten dit integraal toe in het resultaat analyse personeelslasten.

-220.000

N

I

2. Verkeer en vervoer - Kapitaallasten
Op het programma verkeer, vervoer en waterstaat is in 2019 ten opzichte van de begroting een nadeel gerealiseerd van € 60.000. In de resultaatanalyse rente en afschrijving lichten wij u de verschillen integraal toe.

-60.000

N

I

2.1. Verkeer en vervoer - Gladheidsbestrijding
Het nadeel van € 13.000 wordt voornamelijk verklaard door een hogere doorbelasting vanuit de Reinigingsdienst de Liemers. Daarnaast zijn er iets meer kosten gemaakt voor de aanschaf en huur van materiaal.

-13.000

N

I

2.1. Verkeer en Vervoer - Parkeren
De onderhoudskosten zijn met € 9.000 overschreden door twee grote onderhoudsposten; vervanging bekabeling en onderhoud lift. Daarnaast is in 2019 is € 15.000 meer uitgegeven aan onderhoud van de centrumafsluiting. Het betreft niet begroot onderhoud o.a. door schades. Echter zitten er per saldo ook wat diverse voordelen op parkeren van € 10.000.

-14.000

N

I

2.1. Verkeer en vervoer - Wegen
Er is een nadeel van € 15.000 op advieskosten gerealiseerd, wat te maken heeft met resterende kosten uit 2018 voor het actualiseren van de wegenlegger. Er is een incidenteel voordeel behaald van € 76.000 op de huur van goederen en diensten. Dit komt voornamelijk door een focus op het achterstallig onderhoud aan de wegen. Verder zijn er kleine afwijkingen die samen een nadeel van € 7.000 opleveren.

54.000

V

I

Deze pagina is gebouwd op 06/11/2020 10:00:39 met de export van 06/11/2020 09:58:28