Om verbinding met en tevredenheid over de gemeente te krijgen, hebben we ingezet op herkenbaarheid en een hogere waardering van de communicatie. Een aantal projecten is stevig ondersteund; hierbij valt te denken aan de infrastructurele projecten (zoals A15/A12, het onderliggend wegennet en de spoorverbetering Zevenaar-Didam, Zevenaar Verbindt, HAL12, Korte Ketens in het Liemers landschap, circulaire economie en Zevenaar-Oost (Groot Holthuizen, 7Poort en Factory Outlet Zevenaar). De volledige implementatie online en offline van de nieuwe huisstijl is gerealiseerd. Daarnaast hebben we tools geïmplementeerd om de huisstijltoepassing te vereenvoudigen en te zorgen voor huisstijlbeheer. Het meetinstrumentarium, om inzicht te krijgen in de bereikte resultaten, is momenteel beperkt tot de aspecten die uit de monitor dienstverlening komen. De website en het facebook-account zijn op basis van o.a. gebruikersinzichten en trends aangepast en blijven onder de aandacht om aan te sluiten op de wensen en behoeften van inwoners. Om inzicht te geven in wat inwoners zich bezighoudt, wordt structureel wekelijks een online omgevingsbeeld beschikbaar gesteld op intranet. Daarnaast is er de mogelijkheid voor medewerkers om zich te abonneren en deze telkens in hun mailbox te ontvangen. Er is voor het eerst een communicatiekalender, met jaarlijkse items en mogelijke aanhaakitems, opgesteld. |